Zazdrosne spojrzenia za mury „walled gardens” – migawki z Interact 2017

3 minuty. Dokładnie tyle czasu upłynęło od wejścia na Interact Amsterdam 2017, europejską konferencję IAB, nim po raz pierwszy usłyszałem ze sceny o złowrogich i tajemniczych „walled gardens” Google’a i Facebooka. To popularne w branży od kilku miesięcy określenie obrazować ma strategię zarządzania danymi o użytkownikach. Dwaj internetowi giganci zebrali je sobie i odgrodzili od…

Czytaj więcej

Kłopoty z brand safety, czyli (oby) pożyteczna afera

Reklamodawcy coraz częściej będą domagać się kontroli nad kontekstem, w jakim pojawią się ich marki. I dodatkowo za to zapłacą. Nie będzie to rewolucja, ale raczej powrót do podstaw, o których rynek, ogarnięty cyfrową rewolucją, najwyraźniej całkiem zapomniał. Jeszcze 10 lat temu do wybuchu kryzysu na linii agencja-reklamodawca wystarczyło, by reklama pojawiła się w gazecie…

Czytaj więcej

Przewaga czy kompleksy: po co branża e-wideo brnie w porównania z telewizją?

Youtube i Facebook nie przestają porównywać się z telewizją. Dzień bez newsa o tym, jak wideo w sieci prześciga telewizję – dniem straconym. Czy nie najwięcej stracą jednak na tych porównaniach ci, którzy tak lubią je robić? Z coraz większą regularnością atakowani jesteśmy informacjami o tym jak to oglądalności Youtube czy innych serwisów z wideo…

Czytaj więcej

Reklamodawcy w kosmosie – czy aby na pewno?

Dyktat GRP i zasięgów prowadził do bombardowania niezainteresowanych konsumentów reklamami produktów skierowanymi nie do nich. Internet, choć też masowy, nie rządzi się tymi samymi prawami, co telewizja. Tam klienci porównują ceny, hejtują telemarketerki z infolinii, a na fanpage’ach poddają druzgocącej nieraz ocenie nasze produkty. Gdzie tu miejsce na GRP i zasięg 3+? – zastanawia się…

Czytaj więcej

Jak w Turcji media pozmieniano – subiektywny przewodnik po zamachu stanu

Relacje z World Trade Center dały ratingowego i wizerunkowego kopa TVN 24. Ale to było 15 lat temu. Dziś, kiedy w studiach telewizyjnych powtarzają „na razie nic nie wiadomo”, są już lepsze sposoby dotarcia do informacji niż słuchanie ekspertów w TV i teorii o tym, co może się dziać.  Telewizji nie oglądam. Nie dlatego, że…

Czytaj więcej

Reklama na mobile – jak to działa?

Czy kiedykolwiek widziałeś swoje reklamy na urządzeniach mobilnych? Albo chciałeś skorzystać ze swojej firmowej strony internetowej na komórce? I co, działało? O tych pytaniach branża reklamowa stara się zbyt często nie pamiętać. Nie dlatego, że nie docenia znaczenia kanału mobile. Głównie dlatego, że uważa iż mobile to tylko część ruchu w internecie. Taka, dla której…

Czytaj więcej

Reklama TV w 2015 – refleksje po zamknięciu Atmediów

Reklama TV w 2015 – refleksje po zamknięciu Atmediów Nie będzie przesadą stwierdzić, że zamknięcie Atmediów to koniec pewnej epoki na rynku reklamy telewizyjnej. Reklama TV zmieni się w stosunku do tego, co było do tej pory. Kanały obsługiwane wcześniej przez śp. brokera są dziś kolejną kartą przetargową TVN i Polsatu. Przeminął ład, w którym…

Czytaj więcej

Reklamuj w TV albo… kombinuj

Reklamuj w TV albo… kombinuj Ostatnio wiadomość o odejściu Iwo Zaniewskiego i Kota Przybory z PZL zelektryzowała branżę. Znów rozpoczęła się dyskusja o tym, dlaczego reklamy stają się coraz gorsze. Po raz kolejny zrzucono odpowiedzialność za nudę na reklamodawców – oskarżono ich o to, że boją się zaryzykować, powielają asekuracyjnie projekty. Efektem jest papka reklamowa,…

Czytaj więcej

Zaciera się różnica pomiędzy telewizją a internetem

Zaciera się różnica pomiędzy telewizją a internetem Interact Barcelona to z całą pewnością jedna z najważniejszych imprez dla branży interactive w Europie w tym roku. Po dwóch dniach konferencji pozostała refleksja, iż coraz wyraźniej zaciera się różnica pomiędzy telewizją a internetem – pisze Michał Daniluk, szef domu mediowego PHD. Przynajmniej z punktu widzenia tych konsumentów…

Czytaj więcej

Facebook Graph Search – wielki eksperyment w świecie wyszukiwarek

Facebook Graph Search – wielki eksperyment w świecie wyszukiwarek Kilka dni temu świat nowych mediów i technologii zatrzymał się na chwilę i zwrócił po raz kolejny w kierunku Facebooka, który zapowiedział, że „coś się wydarzy“. Natychmiast w internecie pojawiły się komentarze i przypuszczenia, z których najdalej wybiegały te, mówiące o stworzeniu przez Facebooka smartfona –…

Czytaj więcej

RTB Audience Targeting wkracza do Facebooka

RTB Audience Targeting wkracza do Facebooka RTB Audience Targeting wkracza do Facebooka – dołączenie wydawcy do platform zakupowych szansą na sprostanie oczekiwaniom inwestorów giełdowych – pisze Michał Daniluk z OMD. Na codzień mówimy o zaletach nowej formy dotarcia do konsumentów w internecie. Wreszcie, po latach mówienia do wszystkich i zalewania konsumentów niechcianą reklamą zaczynamy mówić…

Czytaj więcej

Szósty zmysł od Google, czyli Augmented Reality w praktyce

Szósty zmysł od Google, czyli Augmented Reality w praktyce Od lat słyszymy o Augmented Reality. Bardzo dużo. A czasem nawet dostrzegamy mniej lub bardziej spektakularne efekty działań marketerów i firm, które dostarczają aplikacje i rozwiązania pozwalające na zastosowanie AR w praktyce – pisze Michał Daniluk. Jest jednak jeden zasadniczy i podstawowy problem – patrzenie na…

Czytaj więcej

Quo vadis telewizjo?

Quo vadis telewizjo? Od jakiegoś czasu coraz wyraźnej widać zbliżenie i coraz szybciej postępujące zacieranie granic pomiędzy telewizją i internetem. Konwergencja mediów następuje na naszych oczach a telewizje dopiero uczą się tego, jak odnaleźć się w nowej, błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości. Na naszym, rodzimym podwórku, widzimy spektakularne przykłady coraz częstszego wykorzystywania sieci do legalnej dystrybucji…

Czytaj więcej

Jak nowe kanały komunikacji przekładają się na codzienną pracę agencji i marketerów?

Jak nowe kanały komunikacji przekładają się na codzienną pracę agencji i marketerów? Świadomie aczkolwiek często niechętnie, po prostu płynąc z prądem, stajemy się uczestnikami procesów, które na trwałe kształtują przyszłość mediów i tego, gdzie nasi potencjalni konsumenci, klienci inwestują swój wolny czas i emocje. Marketerzy starają się prowadzić dialog z konsumentami, którym oddajemy coraz więcej…

Czytaj więcej

Dziadek w krainie marek – komunikacja do grupy 50+

Dziadek w krainie marek – komunikacja do grupy 50+ Dla marketerów i osób pracujących po stronie mediów, agencji i domów mediowych kwestie związane z komunikacją do starszych grup będą coraz istotniejsze z punktu widzenia prowadzenia biznesu – pisze Michał Daniluk. W dniu, w którym pisane są te słowa w Dzienniku Polskim (od red. cytat z…

Czytaj więcej
Copyright 2020 - ContentM Group