Reklama na mobile – jak to działa?

Czy kiedykolwiek widziałeś swoje reklamy na urządzeniach mobilnych? Albo chciałeś skorzystać ze swojej firmowej strony internetowej na komórce? I co, działało?

O tych pytaniach branża reklamowa stara się zbyt często nie pamiętać. Nie dlatego, że nie docenia znaczenia kanału mobile. Głównie dlatego, że uważa iż mobile to tylko część ruchu w internecie. Taka, dla której nie musimy jeszcze zbytnio się starać. Dlaczego tracić swój czas i pieniądze na mobile kiedy jest tyle innych, ważniejszych rzeczy do zrobienia? Na końcu jest jednak konsument – zagubiony zdenerwowany, bez właściwej informacji albo próbujący przebić się przez masę niepotrzebnych i źle wyświetlających się informacji albo – co gorsza – pop-upów przesłaniających ekran.

A co myślimy o reklamie na mobile? Co to w ogóle znaczy? Czy to znaczy że mamy zwrócić jeszcze większą uwagę na facebooka albo instagrama? A może – co gorsza – po tylyu latach zaniedbań – upewnić się, że nasza strona firmowa wyświetla sie prawidłowo na urządzeniach mobilnych? Czy to jest w ogóle dobry pomysł? Niektórzy mówią, że słowo “responsywna” to już przeszłość. Dziś mówi się już o doświadczeniu na urządzeniach mobilnych… nie, lepiej to zostawić, to takie skomplikowane. Może za rok się tym zajmiemy.

Każdego roku słyszymy o roku mobile i rosnącym internecie mobilnym, za którym nie nadążają firmy i reklama. Czas spojrzeć prawdzie w oczy. Mobile – w porównaniu do internetu “tradycyjnego” – jest sragmentaryzowany, trudny technicznie, skomplikowany – i co gorsza – ciągle się zmienia.Nie można po prostu powiedzieć, że nasze strony albo reklamy dobrze wyświetlają się na iPhonach i iPadach, bo użytkownicy mają jeszcze setki różnych tabletów i telefonów opartych na Androidzie. Nie można nawet powiedzieć, że strony wyświetlają się poprawnie na Androidzie skoro inaczej mogą wyglądać na smartfonie Sony i Samsung! Oczywiście można się tym nie przejmować ale wtedy dalej będziemy takim działaniem denerwować sporą liczbę potenchalnych klientów.

Czy warto w ogóle się tym zajmować? Biorąc pod uwagę jak wiele osób – i jak często – używa urządzeń mobilnych zamiast komputera odpowiedź jest dziś prosta. Egzekucja już niestety nie. Jeśli jednak zrobimy to dobrze mamy szansę cały czas wybić się z grona tych, którzy jeszcze za rozwojem mobile nie nadążyli. Mamy również szansę oczarować naszych klientów dając im to, czego potrzebują. A pamiętać musimy, że mobile to kontakt z marką, który jest wyjątkowy. Tylko tam konsumenci – dosłownie – dotykają Twoich produktów kiedy je reklamujesz. Warto o nich wtedy pomyśleć. Odwdzięczą się swoją decyzją przy półce sklepowej.